Lovec králíků - Lars Kepler

16:26




Jonna Linna je už dva roky ve vězení s vysokou ostrahou. A teď ho odvezli na tajnou schůzku. Po vraždě jednoho ze švédských ministrů totiž policie potřebuje, aby jí pomohl vypátrat a zastavit pachatele, který nejspíš plánuje další vraždy v politických kruzích. Policie pracuje s verzí teroristického pozadí případu, Jonna však tuší, že pokračování ZDE



Jonna přemýšlí o nahrávce dětského hlasu odříkávající básničku o králících, kteří jeden po druhém skončí v pekle.
Deset malých králíčků, říká si.
Joona se podívá pod postel, sebere ještě osm maličkých kamínků a položí je na parapet vedle prvních dvou. 
Pachatel chce dohnat deset králíků, plánuje zabít všechny.









Kepler je jedním z mála autorů od kterého musím mít každou knihu, co vydá, a pokaždé mě překvapí. Z předchozí knihy Playground jsem byla nadšená, i když rozdělila fanoušky na dva tábory (recenzi najdete ZDE)

Hurá, sláva fanoušci Keplera se konečně dočkali. Musím se přiznat, že jsem nedočkavě počítala dny, kdy se potkám s Jonnou a budeme se společně brodit krví. Kniha to není zrovna tenká a pokud bychom s ní praštili někoho po hlavě, milovaný Jonna by měl nový případ vraždy.

Nicméně už od začátku jsem měla pocit, že my dva nejlepší kamarádi nebudeme. Poslední kniha s Jonnou vyšla asi před dvěma roky a já se díky tomuto časovému oknu, v knize slušně ztrácela. Proč se ten Jonna vlastně do toho vězení dostal? Unikaly mi souvislosti a v knize jsem plavala, jak plavec přes kanál La Manche. Kepler mi vůbec nepomáhal!!! Nenakopnul mi hlavu stylem, ty nádhero je tam protože... a toto je ta souvislost, kterou hledáš. Nebýt to Kepler, tak knihu znechuceně odhodím v dáli a ani jí nezamávám. První čtvrtka knihy absolutně nedávala žádný smysl, Kepler nechal čtenářovi prostor pro domněnky a dohady. Což určitě není špatný, jen to nesmí trvat tak moc dlouho.



Ten little rabbits, all dressed in white
Tried to go to Heaven on the end of a kite
Kite string got broken, down they all fell
Instead of going to Heaven, they went to...



Příběh není nic, co tu ještě nebylo. Politické pozadí, teroristé se vznášeli nad knihou jak výstražně vztyčený prst. Opravdu to tam muselo být? Nemyslím si. Nebo snad Kepler jen reaguje na celosvětové dění? Nechápala jsem a nechápu dodnes. Spoustu scén bylo zbytečných, nepomohli příběhu, pouze knihu natáhli o několik desítek stran. Popis sexu na záchodcích měly asi čtenáře šokovat, s příběhem opět nic společného. A ten závěr mě dorazil úplně. Keplere, Keplere fakt ti to není blbý??? 😂 Nemůžeš přece takhle ukončit knihu a nechat čtenáře hádat co tím jako chceš říct. Je to začátek nové knihy anebo  jsi nevěděl jak Lovce králíků ukončit? Co to sakra mělo být? 

Nebýt to Kepler, tak dám knize 85% . Jenomže je to Kepler a ta hranice je nastavená hodně vysoko. Za mě jedna ze slabších knih této autorské dvojice a tentokrát 70%


Originální název - Kaninjegeren

Žánr - detektivka, thriller

Nakladatelství Host, 2017 

Počet stran - 527




Mějte krásnou neděli ♡







You Might Also Like

5 komentářů

  1. Keplera mám rada :) a práve nad touto knihou som nedávno uvažovala, ale príbeh ma nejak veľmi nezaujal, tak som dala prednosť inej.

    Flung out of space

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nebýt to Kepler tak si jí podle anotace také nekoupím. Zkusila jsem a budu doufat, že další kniha se povede lépe :D Děkuju ♡

      Vymazat
  2. Tak na tuhle knihu jsem se tak těšila! Možná po přečtení tvé recenze už nebudu tak v očekávání. Třeba nebudu tolik zklamaná. Kdo ví...?

    OdpovědětVymazat
  3. Slýchám na ni superlativy, tak jsem zvědavá. :) Ty píšeš, že je to slabší odvar než předchozí knihy, tak uvidíme.

    OdpovědětVymazat

Počet zobrazení stránky